1948
Oktober: Presentatie op de Autosalon in Parijs. Deze auto, ontworpen door Pierre Boulanger, heeft het meest bijzondere ontwerp van deze show. De Citroën stand is nog nooit zo druk geweest. Het ziet er revolutionair uit en dat geldt ook voor de mechaniek. Het is ontworpen om een mandje vol met eieren onbeschadigd over een omgeploegd weiland te vervoeren. Het is licht, erg economisch en goedkoop. Een auto voor het volk.
1949
Echte start van de productie.
Karakteristieken: Motor: 375cc 6.2:1 compressie, ventilator met 8 schoepen, 9pk, 8×31 kroonwiel pignon, 65 km/uur top snelheid. Koets en wielen grijs metallic, geen sloten op de klinken, chevrons geplaatst in een ovale rand op de gril, verticale lasnaden aan de zijkanten van de motorkap, de motorkap opent door een trek knop, één achterlicht die tevens het nummerbord verlicht, stoffen dakje dat tot aan de bumper reikt, ovaal achterruit, peilstok als brandstofmeter, 125×400 wielen. Interieur: zwart stuur, ruitenwissers aangedreven door de snelheidsmeter, snelheidsmeter linksonder de voorruit, grijze bekleding. Oktober: Motor: olietoevoer naar de oliepomp gemodificeerd.
1950
Maart: Koplampen: de lens wordt van glas gemaakt i.p.v. plastic. April: Motor: vooraan 2 aparte steunen. Elektriciteit: de Duccelier startmotor is gemodificeerd. November: Luchtfilter: krijgt warme luchttoevoer van het spruitstuk. Vering: Achterste ophangingarmen hebben nu 4 nerven i.p.v. 1. December: Sloten: Een slot op de bestuurders deur en een contact sleutel ipv trekschakelaar (zelfde sleutel).
1951
Februari: Versnellingsbak: geperst stalen koppelings vork ipv gegoten. Maart: Motor: krijgt verschillende tapeinden voor montage aan de versnellingsbak. Oktober: Vering: Geen rubber bescherming meer aan de onderkant van de achterste batteurs. November: Motorkap: De grill heeft nu zichtbare schroeven.
1952
Februari: Versnellingsbak: krijgt een prise as van 28mm. Maart: Snelheidsmeter: is vervangen door een exemplaar gemaakt door E.D. April: Gaspedaal: het gaspedaal krijgt een bal koppeling bovenaan ipv het asje. Mei: Versnellingsbak: de koppelings drukgroep heeft nu 3 veren i.p.v. 6. Juni: Remmen: ankerplaten zijn nu van staal i.p.v. aluminium, de voorste trommel remmen hebben 4 randjes i.p.v. 3, nieuwe handrem kabels. September: Motor: de koperen afdichting tussen de cilinder en de cilinderkop komt te vervallen. Vering: de vooras heeft nu een diameter van 65.5mm i.p.v. 64.5mm vanwege een dikker stuurhuis. November: Elektriciteit: de dynamo zit nu vast met 2 schroeven i.p.v. 3. Dit betekent een modificatie aan de motor.
1953
Maart: Motorkap: Het ovaal rondom de chevrons op de motorkap verdwijnt. Mei: Motorkap: de lasnaden aan de zijkanten van de motorkap veranderden, van boven naar onderen word van voren naar achteren. Motorkap: de kap wordt nu geopend met een draaiknop i.p.v een trekknop. Vering: voor en achter assen krijgen 25.5mm lagers in.p.v. 28.5mm. Juni: Motor: De ventilator heeft nu 4 schoepen, een ander luchtfilter en een versterkte krukas. Deuren: de randen van de deuren worden gevouwen i.p.v. gelast. Het openmechanisme van de klapraampjes is gemodificeerd. De motorkap krijgt een steunstang in het midden i.p.v. het buis raamwerk. Juli : Stuur: de stuurkolom is gemodificeerd. Oktober: Koplampen: naast de Cibie reflectoren worden nu ook Marchal Equilux (herkenbaar aan een stalen randje bij het glas) gemonteerd.
1954
Januari: Elektriciteit: de Paris Rhone dynamo is verbeterd. Maart: de PO versie is leverbaar. Deze heeft een aangepast chassis, ophanging, luchtfilter en andere dingen die hem geschikt maken ruig terrein en overzeese gebieden. April: Elektriciteit: de spanningsregelaar is verplaatst van de linker naar de rechter kant van het schutbord Brandstoftank: de vulpijp heeft nu een diameter van 45mm i.p.v. 55mm. Het gat in het achterscherm is ook gelijk aangepast. Deuren: de deuren krijgen een rubbertje om de klapraampjes open te houden. Juni: Koplampen: de clip op de Cibie lampen zit er niet langer op geschroefd maar geklemd. Juli:Elektriciteit: de rechthoekige metalen bobine is vervangen door een ronde, compleet ingepakt in rubber, de koplampensteun is hiervoor aangepast. September: Nieuw model, de AZ. 425cc motorinhoud, 12pk, ventilator met 6 schoepen, 6.2:1 compressie, 80 km/uur, centrifugaal koppeling. Elektrisch: AZ heeft nu 2 achterlichten met 1 geïntegreerd remlicht. Tevens knipperlichten op de C stijl die als waarschuwingslichten kunnen dienen. Hiervoor is er een plaatje aan het dashboard gemonteerd met de richtingaanwijzer en de parkeerlicht schakelaar daarop. Elektrisch: de accu zit niet langer verankerd met een U-profiel, maar met een V-profiel met twee veerbouten Versnelling: de prise as krijgt 8 tandjes. Dashboard: de handrem hefboom krijgt een diameter van 13mm i.p.v 12mm. December: Dashboard: de starter kabel is gemodificeerd Vering: de AZ krijgt zichtbare open vering. Hiervoor wordt ook het chassis aangepast.
1955
Januari: Elektrisch: Knipperlichten op de A en C stijl krijgen dezelfde lichten en elektrisch systeem als de AZ. April: Elektrisch: de bedrading krijgt 4mm connectoren i.p.v. exemplaren van 2.5mm. Dashboard: de snelheidsmeter krijgt een lampje. Mei: Vering: de AZ krijgt weer de normale ophanging. September:Vering: the veren voor en achter de veerpot worden vervangen door rubber donuts, 2 voor en 1 achter. Elektrisch: de dynamo is gemodificeerd. Koplampen: er is een aluminium randje aangebracht op de reflector van de Cibie koplampen. Oktober: Motor: AZ compressie is verhoogd van 6.2 naar 7:1 door bolle zuigers te gebruiken. Ook de carburateur is aangepast. Koplampen: naast Cibie en Marchal zijn er nu ook Duccelier Isoroute koplampen, herkenbaar aan de lens die smaller is dan de behuizing. December: Versnellingsbak: de koppelingsplaat en de prise as hebben nu 10 tandjes i.p.v. 8. Dashboard: versnellingspook heeft nu een grijs balletje i.p.v een zwarte. Versnellingsbak: De AZ heeft kan nu ook met een normale (niet centrifugaal) koppeling geleverd worden. Interieur: stoel frame is nu donker grijs.
1956
Januari: Elektrisch: een 2e claxon wordt ingebouwd. Mei: Koets: er zit een gaatje voor waterafvoer aan beide kanten van de voorruit. April: Deuren: er zit een afdichting aan de bovenkant van het klapraampje.Juli: Dashboard: naast de Jaeger en E.D. snelheidsmeters, is er nu ook een O.S. beschikbaar. September:Elektrisch: de Paris Rhone startmotor is gemodificeerd. November: AZL (AZ luxe), chromen strip op the bumpers, de motorkap, de dorpels en de deuren. Tevens een ontwazemer voor de voorruit. December:Koets: de achterruit is vergroot. Koets: De wielen, bumpers, stuur, stoel frames en versnellingspook-bal zijn nu grijs. Versnellingsbak: de versnellingsbak van de A is gelijk aan die van de AZU.
1957
Januari: Elektrisch: de achterlichten zijn opnieuw veranderd. Mei: Remmen: alle 2cv´s krijgen een glazen remvloeistof reservoir. Dashboard: de AZ heeft de minuterie nu centraal i.p.v. aan de linkerkant. positie licht schakelaar op de het dashboardje. Augustus: Motor: sommige motoren krijgen gesmede ribben op de cilinders. September: Koets: een versie met een metalen achterklep is nu ook beschikbaar, nl. de AZLP (P van “Porte de malle”). Oktober: Koets: de nummerplaat is verplaatst naar het midden en krijgt een nieuw lichtje met een wit hoesje. Motorkap: een rubbertje wordt aan de onderkant van de motorkap gemonteerd.
1958
Vering: de veerschotels in de veerpotten zijn lichter en hebben een kleinere diameter. Januari:Versnellingsbak: het achterste bevestigingspunt is aangepast en zal zo blijven tot aan het einde. Februari:Remmen: de voorste trommels verliezen 2 ribbels rondom en zijn nu volkomen vlak. Maart: De 2cv AZ 4/4 Sahara, dubbele motor, 4 x 4 aangedreven, wordt geïntroduceerd. Mei: Koets: de gepolijste aluminium strips op de bumper worden vervangen door grijze rubber exemplaren. Juli: Vering: voorste batteur gemodificeerd, de linker en rechter zijn nu verschillend. September: Motor: alle motoren hebben nu de gesmede ribbels op de cilinders. November: Interieur: de zonneklep is nu bevestigd met 2 schroeven i.p.v. 4.
1959
Mei: Dashboard: nieuw verwarmingssysteem met een grotere ontwazemer aan de rechterkant van het dashboard. Versnellingsbak: sommige wagens worden uitgerust met homokinetische aandrijfassen ipv kruiskoppelingen. Juli: Vering: nog maar 1 rubberen donut aan de voorkant van de veerpot i.p.v. 2. Interieur: de kartonnen zonneklep wordt vervangen door een plastic exemplaar, nieuwe achteruitkijkspiegel. September: Vering: nieuwe volledig gesloten wielen (125×380) en banden. Fusees zijn gemodificeerd. Interieur: Een uitneembare radio is nu optioneel, genaamd Radioën. Oktober: Koets: op de koets wordt op het randje bij het dak een rubber geplaatst.
1960
Januari: Elektrisch: er wordt een nieuwe claxon gemonteerd. Juni: Elektrisch: nieuwe startmotor. Deuren: nieuwe deursloten met 4 cijfers op de sleutel i.p.v. 3. Juli: Chassis: gemonteerd met versterking voor de voorste bank. September: Interieur: de bovenkant van het frame van de bank en de randjes van het dashboard zijn nu bedekt. Verder is er nu een metalen knop (bedekt met rubber) voor de afsluiter, en is alles dat niet de kleur van de koets heeft nu licht grijs. November: Elektrisch: de bobine is nu ingepakt in hard plastic i.p.v rubber. Koets: het rubber bij de voorruit is nu een curve i.p.v. een holling. Motor: de 375cc versie wordt niet langer geleverd. November: Versnellingsbak: ook de homokinetische aandrijfassen zijn niet langer leverbaar. December: Motorkap: nieuwe motorkap met 5 ribbels en afneembare gril.. Dashboard: de licht schakelaar is verplaatst en vanaf nu van plastic i.p.v. staal.
1961
Januari: Versnellingsbak: er kan gekozen worden uit een centrifugale of een normale koppeling. Maart: De 2cv A is niet langer leverbaar. April: Motor: de oliekoeler is gemodificeerd. Oktober: Motor: de compressie is verhoogd naar 7.5:1 wat resulteert in 13.5 pk. Topsnelheid is nu 85km/uur. Dashboard: snelheidsmeter gaat nu tot 100km/uur i.p.v. 90.
1962
Februari: Remmen: een nieuwe hoofdremcilinder is geplaatst gelijk aan die van de Ami 6, remleidingen zijn ook aangepast. Maart: Koets: een nieuwe optie is de MIXTE, de achterklep opent inclusief het achterraam, vlakke laadvloer en een achterbank die ingeklapt kan worden. Het achterwiel wordt onder de motorkap opgeslagen. Motorkap: de gril wordt nu met verzonken schroefjes vastgezet (371mm uit elkaar i.p.v. 426mm). April: Motor: de carburateur wordt verbeterd en de verwarmingskanalen voeren nu ook over de bougies.Mei: Dashboard: De optionele radio wordt niet langer geleverd. Juli: Elektrisch: de dynamo en startmotor zijn gemodificeerd, de claxon heeft een dubbele functie. September: Chassis: het AZU chassis wordt nu gebruikt voor de berline waarbij de veerpotten van de AZU worden gebruikt en 10mm plaatstaal tussen het chassis en de achteras. Dashboard: een geïntegreerd dashboard inclusief brandstofmeter, snelheidsmeter en totale afstand meter, wordt geplaatst achter het stuur. Dashboard: de ruitenwissers worden nu elektrisch aangedreven. De verwarming is gemodificeerd. De stuurkolom heeft een grotere diameter gekregen. De achterklep van stof wordt niet langer geleverd. Groene bekleding voor het interieur beschikbaar.
1963
Januari: Oliepomp en de versnellingsbak zijn gemodificeerd met een 8×31 kroonwiel pignon. Deuren: de achterramen zitten vanaf nu in rubber i.p.v in staal. Februari: Motor: 18pk, herkenbaar aan 4 bouten op het spruitstuk aan elke kant i.p.v. 3, 95 km/h topsnelheid. Ami 6 wielen: de remvoering wordt gelijmd i.p.v. geklinknagelt, plastic deurbekleding wordt vast geniet aan karton, nieuwe grotere bumpers. Maart: AZAM: de voorbank (uit de Ami 6) staat op rails, opbergplek achterin, tweede zonneklep inclusief spiegeltje, nieuw stuurwiel, lichtschakelaars gemonteerd op de stuurstang, plastic greepjes op de deurbedekking, “paperclips” op de bumper, wieldoppen, voorramen zitten in een roestvrij stalen omlijsting, chromen ruitewissers-armen, luxe interieur bekleding, andere deurklinkjes. Koplampen: Chromen omlijsting op de exemplaren van Cibie en Marchal. April: Elektrisch: de knipperlichten zijn nu volledig van plastic ipv met een stalen rand.
1964
Januari: Interieur: gordels zijn optioneel.Hiervoor zijn het chassis en de koets aangepast. Februari:Dashboard: hendel voor de richtingsaanwijzer zit nu op de stuurstang. Maart: Elektrisch: de achterlichten verlichten nu ook de nummerplaat. Koets: het paneel voor de nummerplaat heeft niet langer 3 vierkanten, maar is egaal vlak. April: een rond plaatje met het kleurnummer wordt op het schutbord geplaatst. Juni:Wielen: de wielen hebben geen binnenbanden meer en de velgen zijn gemodificeerd. Juli: Remmen: de diameter van de remleiding wordt verkleind van 6mm naar 4.5mm. November: Nieuwe verhoudingen in de versnellingsbak. December: Deuren: de “zelfmoord”-deurtjes worden vervangen door exemplaren die aan de voorkant scharnieren.
1965
Mei: Interieur: het ronde interieur lampje wordt vervangen door een rechthoekig exemplaar inclusief schakelaar. Juni: Stuurinrichting: de stuurstangen worden gezekerdm.b.v. zelfborgende moeren i.p.v. met splitpennen. Juli: Het parkeerlicht wordt nu geïntegreerd in het achterlicht i.p.v. het knipperlicht.September: Koets: sommige modellen krijgen een extra ruitje aan de achterkant. Gril: de gril uit 1 stuk wordt vervangen door een exemplaar van 3 horizontale balken, met de chevrons gemonteerd op de motorkap. Koets: nieuwe bumpers met zwart nylon in het midden en hetzelfde profiel op de verticale staanders op de voorbumper. Vering: de frotteurs aan de achterkant worden vervangen door schokbrekers. De frotteurs aan de voorkant worden beschermd met extra rubber. Versnellingsbak: de AZAM wordt uitgerust met homokinetische aandrijfassen. Dit is optioneel voor andere modellen.
1966
Mei: Dashboard: een stuurslot is optioneel. Versnellingsbak: fijne vertanding op de prise as voor bepaalde modellen. April: Optie: een benzinekachel die loopt op benzine uit de brandstoftank met een inlaat voor op het spatbord en een 12V voeding. September: de handrem heeft een plastic handgreep gekregen. Deuren: nieuwe klemmen die de klapraampjes dicht moeten houden. Interieur: aparte stoelen (i.p.v. een bank) zijn optioneel. November: Versnellingsbak: het koppelmechanisme is aangepast voor auto´s zonder centrifugaalkoppeling. December: Motor: de klepdeksels worden nu gezekerd met een conische moer.
1967
April: De AZAM wordt vanaf nu Export genoemd. Er zitten nu ook vierkante knipperlichten op de voorschermen en de blauwe Ami6 snelheidsmeter wordt gemonteerd. Mei: Motorkap: het sluitingsmechanisme van de motorkap wordt versimpeld tot een enkele vergrendeling onder de bumper.Juli: De Export wordt niet langer geleverd.
1968
September: Remmen: de trekveren op de achterste remschoenen worden vervangen door U-vormig stangetje. Oktober: Elektrisch: 2 identieke remlichten, oranje knipperlichten die de rode vervangen. Motor: ontstekingshuisje is gemodificeerd.
1969
Maart: Motor: aluminium klepdeksels worden vervangen door stalen exemplaren. September: Dashboard: stuurslot en ruitenwisser. Koplampen: Marchal en Ducellier lampen worden niet langer geleverd. Oktober:Versnellingsbak: de prise as krijgt 20 tandjes i.p.v. 8.
1970
Februari: Alle berlines zijn vervangen door 2 nieuwe types: 2CV4 AZ L 4 (435cc 24 DIN bhp) 2CV6 AZ L 6 (602cc 28.5 DIN bhp) Er is nog meer vernieuwd: 12V electrisch systeem, hangende pedalen, gemodificeerde verwarming, Ami 6 achterlichten op een gemodificeerd achterpaneel, vierkante knipperlichten aan de voorkant, ruitjes aan de voorkant in een rvs omlijsting, nieuw zwart plastic stuur (met 2 spaken) en een groot dashboard. April: Interieur: 2 puntsgordel is standaard. Juni: Remmen: alle remleidingen krijgen een the diameter van 3.5mm. Lichten: de vierkante knipperlichten aan de voorkant worden vervangen door ronde. Remmen: de flexibele remslang aan de achterkant wordt vervangen door een spiraalvormige remleiding die in de achteras verwerkt wordt. September: Motor: de 602cc motor krijgt een ventilator met 9 schoepen. Oktober: Koets: het ronde rubber profiel op de bumpers wordt vervangen door grijs exemplaar met een andere vorm. November: Motor: de 602cc motor krijgt een extern oliefilter. Vering: schokbrekers vervangen de frotteurs aan de achterkant en de batteurs op de 2cv4. December: Interieur: zwarte plastic achteruitkijkspiegel.
1971
Mei: Vering: schokbrekers vervangen de frotteurs aan de achterkant en de batteurs op de 2cv6. September:Interieur: de diameter van de baan van de rem en koppelingsof is vergroot. Oktober: Vering: sommige auto´s krijgen een speciale aandrijfas van het merk Rzeppa. November: Vering: Dyane 4 and 6 veerpotten worden ook bij de 2cv4 and 2cv6 gemonteerd.
1972
Januari: Interieur: 3-punts gordels. Augustus: Motor: nieuwe carburateurs voor alle auto´s. September:Interieur: alle wagens krijgen nieuwe deursloten. Deze worden vergrendeld aan de spil van de koets met een 2-traps slot.. Interieur: gordels achterin zijn nu optioneel, hiervoor is een extra brug gemonteerd tussen het chassis en de koets en zijn er aan de binnenkant diverse verstevigingplaatjes bijgekomen. Interieur: geluidsisolatie is verbeterd. Interieur: scharnieren verzwaard. Motor: extern olie filter bij de 435cc motoren. Vering: de ogen van de trekveren in de veerpot zijn niet langer rond met zeshoekig. Oktober: Motor: de bout waarmee de ventilator wordt bevestigd is verzwaard.
1973
Juli: remmen: grotere hoofdremcilinder. Lichten: positie lichten worden niet meer geleverd, evenals de 3-posities schakelaar op het dashboard. Dashboard: in de plastic kap over de ruitenwissermotor wordt een asbakje gemaakt. Dashboard: al het blauw/grijze plastic wordt vervangen door bruin plastic. Dashboard: er wordt bij de 2cv6 een stuur gemonteerd met slechts 1 spaak daarin. Elektrisch: de spanningsregelaar wordt bij de accu geplaatst. Koets: de aparte letters van het logo op de achterkant worden vervangen door een dik aluminium plaatje.
1974
Maart: Motor: starterkrans op het vliegwiel is nu gehard. September: Koets: vierkante koplampen, plastic gril met chromen rand en chevrons daarin, grotere achterbumper, grijze rubberen stootbumpers worden vervangen door zwarte. Interieur: plastic deurhoesjes, het dak wordt vanaf nu van binnen uit gesloten. Dashboard: de startknop wordt vervangen door een sleutel, de choke knop wordt verplaatst van links naar rechts.
1975
Januari: Motor: het luchtfilter krijgt een zwart plastic hoesje. Maart: Motor: 2cv6 grondig gemodificeerd om geluidsoverlast te beperken. September: Vering: telescopische schokbrekers vervangen de batteurs and frotteurs. Koets: de rubbers op de bumpers worden vervangen door zwart tape. Stuurinrichting: nieuwe stuuroverbrenging en een smaller stuur op de 2cv6. De 2cv Special verschijnt. Dit is een 2cv4 met ronde koplampen, smal achterbumper, oud type snelheidsmeter/dashboard, oud type dak, geen 3e achterruitje, geen aluminium strips op de deur en geen plastic deurhoezen, alleen Jaune Cedrat.
1976
Maart: Motor: nieuwe krukaskeringen. April:Speciale serie van 1800 stuks van de 2cv Spot is geproduceerd. Dit is een wit/oranje 2cv4 met een speciaal dak. Augustus: Alle plastic onderdelen van het interieur zijn weer zwart. Het plaatje in de snelheidsmeter blijft bruin. September: Remmen: gescheiden systeem hoofdremcilinder, niveau meter in remvloeistofreservoir, een waarschuwingslampje en een knop om het lampje te testen. Dashboard: Nieuw stuuroverbrenging (van de 2cv6) voor de 2cv4 met een kleiner zwart plastic stuur (2 spaken in het stuur). Oktober: Koets: Het type plaatje op de achterklep is nu een plastic plaatje geworden.
1977
April: de 2cv Special krijgt de zelfde stuuroverbrenging als de 2cv4 en de 2cv6. Juli: De gordels rollen nu automatisch op.
1978
April: de achterbank wordt nu vergrendeld aan de binnenkant van de wielkasten ipv in het midden. Juni:Gestreepte bekleding mogelijk in diverse kleuren. September: de 2cv4 wordt niet meer geleverd. De 2cv Special krijgt een 3e ruitje aan de zijkant en een chromen sierstrip op de deuren. Koets: de chromen sierstrip op de dorpel wordt vervangen door zwart tape. Dashboard: het gaspedaal wordt nu ook hangend gemonteerd, zoals de andere pedalen in de 2cv6. Motor: carburateur met dubbele choke, met zwart plastic lucht filter.
1979
September: De 2cv Special krijgt een 602cc motor, een hangend gaspedaal, en wordt nu de 2cv6 Special genoemd. Nog steeds ronde koplampen. De 2cv6 wordt nu de 2cv6 Club genoemd. Motor: plastic benzinetank met een inhoud van 25 liter vervangt de oude metalen tank (20 liter). Dashboard: controlelampje voor de oliedruk.
1980
Februari: Remmen: hoofd cilinder met extra filters. Mei: Motor: er worden onderdelen van de oliepomp van de 652cc motor gemonteerd. Juli: Koets: het fabrieks plaatje krijgt een CEE 17 nummer. Motor: carburator met minder schadelijke uitstoot. Interieur: grotere achteruitkijkspiegel met dag en nacht positie en smallere zonnekleppen. Oktober: Charleston, rood/zwarte koets, rode ronde koplampen (vierkante koplampen in de U.K.), zwart/witte stoelen. Er worden er 8000 geproduceerd.
1981
Juli: Remmen: schijfremmen voor alle types, LHM rem vloeistof. Dashboard: de choke krijgt een waarschuwingslichtje. Elektrisch: de claxon wordt niet langer aan motorversnellingsbak gemonteerd, maar aan de koplampen steun. De Charleston is geen limited edition meer, chromen ronde koplampen, grijze stoelen. Centrifugaal koppeling is niet langer als optie te verkrijgen. 2cv Special E is een extra zuinige uitvoering met centrifugaal koppeling. Oktober: James Bond, For Your Eyes Only, special edition, geel met kogelgaten stickers, trommelremmen.
1982
Juli: Koets: zwart type plaatje met chromen letters. De Charleston is er nu ook in de geel/zwart combinatie.
1983
April: France 3 / Transat / Beachcomber special edition. Wit met blauwe strepen. Juli: 2cv Special E wordt niet meer geleverd. Mixte optie, een frame waarmee de achterruit met de achterklep mee opent. De Charleston combinatie geel/zwart wordt vervangen door de kleuren grijs en zwart.
1984
Maart: Aventure optie (ook wel Dakar of Safari genoemd), buisvormige bumpers, uitgesneden spatborden met plastic randje, roosters voor de koplampen. Juli: De Charleston krijgt een zwarte koets i.p.v. een rode, chromen sierstrip op de regenafvoer boven op de koets.
1985
Maart: speciale editie Dolly, 2cv6 special met een twee kleuren koets. Juli: Interieur: de 2cv6 Special krijgt een lampje in het interieur. Koets: de knipperlichten aan de voorkant krijgen een zwart randje i.p.v het grijze. Koets: de achterlichten worden op een zwarte bodem geschroefd. Koets: zwart rubber om de vulpijp.
1986
Oktober: Interieur: de 2cv6 Special krijgt spijkerstof, zoals de stoelbekleding. de Cocorico speciale editie, wit met blauw/rode vlakken op de onderste helft.
1987
Juli: de 2cv6 Club wordt niet langer geleverd. Koets: het Citroën plaatje op de achterkant verliest zijn chevrons. September: Lichten: mist licht onder de achterbumper Koets: de 2cv6 Special krijgt de grotere achterbumper.
1990
27 Juli wordt de laatste 2cv geproduceerd. 5.11 miljoen exemplaren zijn dan gemaakt.