1951
Maart: De AU wordt geïntroduceerd. Verschillen met de A zijn het 7×31 kroonwiel pignon (normaal is 8×31), tandwieltje van kilometerteller kabel krijgt 18 tandjes, een plaatje van 10mm tussen het chassis en de achterasbevestiging, de benzinetank wordt aan de rechterkant van de koets geplaatst, 135×400 banden, reservewiel wordt aan de linkerkant van de koets geplaatst. Aan de achterkant zijn de paneeltjes naast de deurtjes vlak zonder versterking. Een topsnelheid van 60 km/h. Oktober: Vering: Geen rubberen bescherming meer aan de onderkant van de achterste batteur. November: Motorkap: de schroeven aan de zijkant van de kap zijn nu zichtbaar.
1952
De paneeltjes naast de achterdeurtjes zijn niet langer vlak. Februari: Versnellingbak: krijgt een prise as van 28mm. Maart: Snelheidsmeter: is vervangen door een exemplaar gemaakt door E.D. April: Gaspedaal: het gaspedaal krijgt een bal koppeling. Mei: Versnellingsbak: de koppelings drukgroep heeft nu 3 veren i.p.v. 6. Juni: Remmen: ankerplaten zijn nu van staal i.p.v. aluminium, de voorste trommel remmen hebben 4 randjes i.p.v. 3, nieuwe handrem kabels. September: Motor: de koperen afdichting tussen de cilinder en de cilinderkop komt te vervallen. Vering: de vooras heeft nu een diameter van 65.5 mm i.p.v. 64.5 mm vanwege een dikker stuurhuis. Oktober: Een grijs stuur en schotse ruit bekleding, bedekt door plastic. November: Elektriciteit: de dynamo zit nu vast met 2 schroeven i.p.v. 3. Dit betekent een modificatie aan de motor.
1953
Maart: Motorkap: Het ovaal rondom de chevrons op de motorkap verdwijnt. Mei: Motorkap: de lasnaden aan de zijkanten van de motorkap veranderden, van boven naar onderen wordt van voren naar achteren. Motorkap: de kap wordt nu geopend met een draaiknop i.p.v een trekknop. Vering: voor en achter assen krijgen 25.5mm lagers in.p.v. 28.5mm. Juni: Motor: De ventilator heeft nu 4 schoepen, een ander luchtfilter en een versterkte krukas. Deuren: de randen van de deuren worden gevouwen i.p.v. gelast. Het openmechanisme van de klapraampjes is gemodificeerd. De motorkap krijgt een steunstang in het midden i.p.v. het buis raamwerk. Juli: Stuur: de stuurkolom is gemodificeerd.
1954
Januari: Elektriciteit: de Paris Rhone dynamo is verbeterd. Maart: de PO versie is leverbaar. Deze heeft een aangepast chassis, ophanging, luchtfilter en andere dingen die hem geschikt maken voor ruig terrein en overzeese gebieden. April: Elektriciteit: de spanningsregelaar is verplaatst van de linker naar de rechterkant van het schutbord. Brandstoftank: de vulpijp heeft nu een diameter van 45mm i.p.v. 55mm. Het gat in het achterscherm is ook gelijk aangepast. Deuren: de deuren krijgen een rubbertje om de klapraampjes open te houden. Juni: Koplampen: de clip op de Cibie lampen zit er niet langer op geschroefd. Juli: Elektriciteit: de rechthoekige metalen bobine is vervangen door een ronde, compleet ingepakt in rubber, de koplampensteun is hiervoor aangepast. September: Nieuw model, de AZU. 425cc motorinhoud, 12pk, ventilator met 6 schoepen, 6.2:1 compressie, 70 km/uur, 8×31 kroonwiel pignon. Elektrisch: AZ heeft nu 2 achterlichten met 1 geïntegreerd remlicht. Tevens knipperlichten op de C stijl die als waarschuwingslichten kunnen dienen. Hiervoor is er een plaatje aan het dashboard gemonteerd met de richtingaanwijzer en de parkeerlicht schakelaar daarop. Elektrisch: de accu zit niet langer verankerd met een U-profiel, maar met een V-profiel met twee veerbouten Versnelling: de prise as krijgt 8 tandjes. Dashboard: de handrem hefboom krijgt een diameter van 13mm i.p.v 12mm. Oktober: Koplampen: naast de Cibie reflectoren worden nu ook Marchal Equilux (herkenbaar aan een stalen randje bij het glas) gemonteerd. December: Dashboard: de starter kabel is gemodificeerd. Vering: de AZU krijgt zichtbare open vering. Hiervoor wordt ook het chassis aangepast.
1955
De AU staat niet langer in de prijslijst en wordt nog maar zelden verkocht.
Januari: Elektrisch: Knipperlichten naast de kofferruimte en van de AU krijgen dezelfde lichten en elektrisch systeem als de AZU. April: Elektrisch: de bedrading krijgt 4mm connectoren i.p.v. exemplaren van 2.5mm. De productie wordt verplaatst naar de Panhard fabriek aan de l’avenue d’Ivry, Paris. Dashboard: de snelheidsmeter krijgt een lampje. Mei: Vering: de AZU krijgt weer de normale ophanging. Juni: Vering: the veren voor en achter de veerpot worden vervangen door rubber donuts, 2 voor en 1 achter. September Elektrisch: de dynamo is gemodificeerd. Oktober Koplampen: er is een aluminium randje aangebracht op de reflector van de Cibie koplampen. November: Motor: de compressie van de AZU is verhoogd van 6.2 naar 7:1 door bolle zuigers te gebruiken. Ook de carburateur is aangepast. December: Versnellingsbak: de koppelingsplaat en de prise as hebben nu 10 tandjes i.p.v. 8. Dashboard: versnellingspook heeft nu een grijs balletje i.p.v een zwarte. Interieur: stoel frame is nu donker grijs.
1956
Januari: Elektrisch: een 2e claxon wordt ingebouwd. Mei: Koets: er zit een gaatje voor waterafvoer aan beide kanten van de voorruit. April: Deuren: er zit een afdichting aan de bovenkant van het klapraampje. Juli: Dashboard: naast de Jaeger en E.D. snelheidsmeters, is er nu ook een O.S. beschikbaar. September: Elektrisch: de Paris Rhone startmotor is gemodificeerd. December: De wielen, bumpers, stuur, stoel frames en versnellingspook-bal zijn nu grijs. Koets: het achterdakje bestaat nu uit 1 stuk i.p.v. 3 stukken. Er is dus geen laswerk meer zichtbaar. Er is een opening voor de knipperlichten in de ribbels en een uitstekend randje aan de voorkant van het dakje met extra profielen aan de voorkant van het bagage compartiment. Deuren: Flexarmit deurbekleding.
1957
Januari: Elektrisch: de achterlichten zijn opnieuw veranderd. Mei: Remmen: alle 2cv´s krijgen een glazen remvloeistof reservoir. Augustus: Motor: sommige motoren krijgen gesmede ribben op de cilinders. Oktober: Motorkap: een rubbertje wordt aan de onderkant van de motorkap gemonteerd.
1958
Vering: de veerschotels in de veerpotten zijn lichter en hebben een kleinere diameter. Januari: Versnellingsbak: het achterste bevestigingspunt is aangepast en zal zo blijven tot aan het einde. Februari: Remmen: de voorste trommels verliezen 2 ribbels rondom en zijn nu volkomen vlak. Juli: Vering: voorste batteur gemodificeerd, de linker en rechter zijn nu verschillend. September: Motor: alle motoren hebben nu de gesmede ribbels op de cilinders. November: Interieur: de zonneklep is nu bevestigd met 2 schroeven i.p.v. 4.
1959
Mei: Dashboard: nieuw verwarmingssysteem met een kleine ontwazemer aan de linkerkant van het dashboard. Versnellingsbak: sommige wagens worden uitgerust met homokinetische aandrijfassen ipv kruiskoppelingen. Juli: Vering: nog maar 1 rubberen donut aan de voorkant van de veerpot i.p.v. 2. Interieur: de kartonnen zonneklep wordt vervangen door een plastic exemplaar. September: Vering: nieuwe volledig gesloten wielen (125×380) en banden. Fusees zijn gemodificeerd. Interieur: Een uitneembare radio is nu optioneel, genaamd Radioën.
1960
Januari: Elektrisch: er wordt een nieuwe claxon gemonteerd. Juni: Elektrisch: nieuwe startmotor. Deuren: nieuwe deursloten met 4 cijfers op de sleutel i.p.v. 3. Juli: Interieur: de stoelen achterin worden nu ook aan het chassis bevestigd. September: Interieur: de bovenkant van het frame van de bank en de randjes van het dashboard zijn nu bedekt. Verder is er nu een metalen knop (bedekt met rubber) voor de afsluiter, en is alles dat niet de kleur van de koets heeft nu licht grijs. November: Elektrisch: de bobine is nu ingepakt in hard plastic i.p.v rubber. Koets: het rubber bij de voorruit is nu een curve i.p.v. een holling. Motor: de 375cc versie wordt niet langer geleverd. November: Versnellingsbak: ook de homokinetische aandrijfassen zijn niet langer leverbaar. December: Bumper: nieuwe bumper die ook bij de Berline wordt gebruikt. Dashboard: de licht schakelaar is verplaatst en vanaf nu van plastic i.p.v. staal.
1961
Er wordt extra profiel aangebracht aan de achterkant naast het nummerbord. Via Citroën kunnen nu ook diverse raampjes voor aan de zijkant besteld worden die gemaakt zijn door Glaçauto
April: Motor: de oliekoeler is gemodificeerd. 10 Juli: Koets: nieuwe motorkap met 5 ribbels met afneembaar grilletje. Oktober: Motor: de compressie is verhoogd naar 7.5:1 wat resulteert in 13.5 pk. Topsnelheid is nu 85km/uur. Dashboard: snelheidsmeter gaat nu tot 100km/uur i.p.v. 90. November: Dashboard: de ampère meter is vervangen door een rood waarschuwings lampje. Elektrisch: de verbindingen voor de koplampen zitten nu aan de linkerkant van de koplampensteun.
1962
Februari: Remmen: een nieuwe hoofdremcilinder is geplaatst gelijk aan die van de Ami 6, remleidingen zijn ook aangepast. Maart: Koets: een nieuwe optie is de MIXTE, de achterklep opent inclusief het achterraam, vlakke laadvloer en een achterbank die ingeklapt kan worden. Het achterwiel wordt onder de motorkap opgeslagen. Motorkap: de gril wordt nu met verzonken schroefjes vastgezet (371mm uit elkaar i.p.v. 426mm). April: Motor: de carburateur wordt verbeterd en de verwarmingskanalen voeren nu ook over de bougies. Mei: Dashboard: De optionele radio wordt niet langer geleverd. Juli: Elektrisch: de dynamo en startmotor zijn gemodificeerd, de claxon heeft een dubbele functie. September: Dashboard: een geïntegreerd dashboard inclusief brandstofmeter, snelheidsmeter en totale afstand meter, wordt geplaatst achter het stuur. Dashboard: de ruitenwissers worden nu elektrisch aangedreven. De verwarming is gemodificeerd. De stuurkolom heeft een grotere diameter gekregen. Groene bekleding voor het interieur beschikbaar.
1963
Januari: Oliepomp en de versnellingsbak zijn gemodificeerd met een 8×31 kroonwiel pignon. Deuren: de achterramen zitten vanaf nu in rubber i.p.v in staal. Februari: Motor: 18pk, herkenbaar aan 4 bouten op het spruitstuk aan elke kant i.p.v. 3, 95 km/h topsnelheid. Ami 6 wielen: de remvoering wordt gelijmd i.p.v. geklinknagelt, plastic deurbekleding wordt vast geniet aan karton, nieuwe grotere bumpers. Maart: Koets: grotere vierkante ramen in de achterdeurtjes, achteraan de zijkant van de koets komt een vlak gedeelte met daarin een raam. Deuren: de spiegel aan het spatscherm wordt verplaatst naar de deur. Koplampen: Chromen omlijsting op de exemplaren van Cibie en Marchal. April: Elektrisch: de knipperlichten zijn nu volledig van rood plastic ipv met een stalen rand. Mei: De AK wordt gepresenteerd. Dit is een 20cm langere versie van de AZU met een Ami 6 602cc motor en een laadvermogen van 350kg. Juni: de AK is nu verkrijgbaar in een “week-end” en “break” uitvoering, gemaakt door Glaçauto. September: Vering: de AK krijgt 4 schokbrekers. Oktober: Dashboard: de knipperlichten worden nu bediend d.m.v. een hendel aan de stuurkolom.
1964
Januari: Koets: bij alle types hebben nu een “voorgedeukt uiterlijk” in het voorste gedeelte van het dak. Interieur: gordels zijn optioneel.Hiervoor zijn het chassis en de koets aangepast. Maart: Elektrisch: de achterlichten verlichten nu ook de nummerplaat. April: een rond plaatje met het kleurnummer wordt op het schutbord geplaatst. Juni: Wielen: de wielen hebben geen binnenbanden meer en de velgen zijn gemodificeerd. Juli: Remmen: de diameter van de remleiding wordt verkleind van 6mm naar 4.5mm. November: Nieuwe verhoudingen in de versnellingsbak bij de AZU. December: Deuren: de “zelfmoord”-deurtjes worden vervangen door exemplaren die aan de voorkant scharnieren.
1965
Januari: Vering: de AK krijgt rondom schokbrekers. Mei: Interieur: het ronde interieur lampje wordt vervangen door een rechthoekig exemplaar inclusief schakelaar. Stuurinrichting: de stuurstangen van de AK worden gezekerd m.b.v. zelfborgende moeren i.p.v. met splitpennen. Juli: Het parkeerlicht wordt nu geïntegreerd in het achterlicht i.p.v. het knipperlicht. September: Koets: boven de achterdeurtjes is als optie een beweegbaar paneeltje mogelijk. De nummerplaat wordt onder de bumper gemonteerd. Gril: de gril uit 1 stuk wordt vervangen door een exemplaar van 3 horizontale balken, met de chevrons gemonteerd op de motorkap. Koets: nieuwe bumpers met zwart nylon in het midden. Vering: de frotteurs van de AZU aan de achterkant worden vervangen door schokbrekers. De frotteurs aan de voorkant worden beschermd met extra rubber. Versnellingsbak: homokinetische aandrijfassen zijn nu te bestellen als extra optie.
1966
Februari: Elektrisch: dynamo met 12V installatie op de AK. Maart: Vering: homokinetische aandrijfassen op de AK. Mei: Dashboard: een stuurslot is optioneel. Versnellingsbak: fijne vertanding op de prise as van de AZU. April: Optie: een benzinekachel die loopt op benzine uit de brandstoftank met een inlaat voor op het spatbord en een 12V voeding. September: de handrem heeft een plastic handgreep gekregen. Deuren: nieuwe klemmen die de klapraampjes dicht moeten houden. Motor: de AK krijgt geluidsisolatie bij de motor. Remmen: de AK krijgt een nieuwe hefboom bij de handrem. December: Motor: de klepdeksels worden nu gezekerd met een conische moer.
1967
Mei: Motorkap: het sluitingsmechanisme van de motorkap wordt versimpeld tot een enkele vergrendeling onder de bumper. Augustus: De AZU krijgt een opgewaardeerde 21pk 425cc motor. Oktober: De AK350 krijgt een geheel nieuwe versnellingsbak (modern type).
1968
Maart: Versnellingsbak: de AZU krijgt nieuwe verhoudingen in de bak. Mei: De AK350 krijgt een opgewaardeerde 33pk motor, hangende pedalen en een gemodificeerd verwarmingssysteem. September: Remmen: de trekveren op de achterste remschoenen worden vervangen door U-vormig stangetje. Oktober: Elektrisch: 2 identieke remlichten, oranje knipperlichten die de rode vervangen. Motor: ontstekingshuisje is gemodificeerd.
1969
Maart: Motor: aluminium klepdeksels worden vervangen door stalen exemplaren. April: Remmen: de flexibele remslang aan de achterkant wordt vervangen door een spiraalvormige remleiding van 3.5 mm die in de achteras van de AK verwerkt wordt. Juli: Vering: AZU, de platen onder de achteras worden verwijderd, de veerpotten worden aangepast en de hoogte van het chassis wordt aangepast. September: Dashboard: stuurslot en ruitenwisser. Koplampen: Marchal en Ducellier lampen worden niet langer geleverd.
1970
Februari: 12V elektrisch systeem, hangende pedalen, gemodificeerde verwarming, vierkante knipperlichten aan de voorkant, ruitjes aan de voorkant in een rvs omlijsting, nieuw zwart plastic stuur (met 2 spaken) en een groot dashboard. April: Interieur: 2 puntsgordel is standaard. Juni: Remmen: alle remleidingen van de AZU krijgen een the diameter van 3.5mm. Lichten: de vierkante knipperlichten aan de voorkant worden vervangen door ronde. Remmen: de flexibele remslang aan de achterkant wordt vervangen door een spiraalvormige remleiding die in de achteras verwerkt wordt. Juli: De AK wordt vervangen door de AKS, brede ribbels op de schermen aan de zijkant, de achterkant en op de deurtjes, het dak 12cm verhoogd, een groot Berline dashboard, plastic Berline stuur, interieur licht, geen knipperlichten aan de zijkant. September: Motor: de AKS motor krijgt een ventilator met 9 schoepen. Oktober: Koets: het ronde rubber profiel op de bumpers wordt vervangen door grijs exemplaar met een andere vorm. November: Motor: de AKS motor krijgt een extern oliefilter. Vering: schokbrekers vervangen de frotteurs aan de achterkant en de batteurs van de AZU. December: Interieur: zwarte plastic achteruitkijkspiegel.
1971
September: Interieur: de diameter van de baan van de rem en koppelingsof is vergroot. Dashboard: de AZU krijgt een plastic stuur i.p.v. het stalen stuur. Vering: schokbrekers vervangen de frotteurs aan de achterkant en de batteurs van de AKS. Oktober: Vering: sommige AZU´s krijgen een speciale aandrijfas van het merk Rzeppa.
1972
Januari: Koets: de AZU krijgt brede ribbels, geen knipperlichten aan de zijkant, hangende pedalen en wordt vanaf nu officieel de 250 genoemd.
AZU serie A met een 425cc motor 6V, serie A is alleen bedoeld voor grote bedrijven.
AZU serie B met 435cc motor 12V.
Augustus: Motor: nieuwe carburateurs voor alle auto´s. September: Interieur: scharnieren verzwaard. Vering: de ogen van de trekveren in de veerpot zijn niet langer rond met zeshoekig. De AZU serie A wordt gestopt. Oktober: Motor: de bout waarmee de ventilator wordt bevestigd is verzwaard.
1973
Juli: remmen: grotere hoofdremcilinder. Lichten: positie lichten worden niet meer geleverd, evenals de 3-posities schakelaar op het dashboard. Dashboard: in de plastic kap over de ruitenwissermotor wordt een asbakje gemaakt. Dashboard: al het blauw/grijze plastic wordt vervangen door bruin plastic. Dashboard: de 250 krijgt een grotere snelheidsmeter. Elektrisch: de spanningsregelaar wordt bij de accu geplaatst. Elektrisch: de AKS krijgt een startknop die de trekstarter vervangt.
1974
Januari: Koets: geen ramen aan de zijkant. Maart: Motor: starterkrans op het vliegwiel is nu gehard. September: Koets: vierkante koplampen, plastic gril met chromen rand en chevrons daarin, grotere achterbumper, grijze rubberen stootbumpers worden vervangen door zwarte. Interieur: Dashboard: de startknop wordt vervangen door een sleutel, de choke knop wordt verplaatst van links naar rechts.
1975
Januari: Motor: het luchtfilter krijgt een zwart plastic hoesje. Maart: Motor: AKS grondig gemodificeerd om geluidsoverlast te beperken. September: Vering: telescopische schokbrekers vervangen de batteurs and frotteurs. Koets: de rubbers op de bumpers worden vervangen door zwart tape. Stuurinrichting: nieuwe stuuroverbrenging en een smaller stuur met 2 spaken. Dashboard: een stuurslot wordt standaard.
1976
Maart: Motor: nieuwe krukaskeringen. Augustus: Alle plastic onderdelen van het interieur zijn weer zwart. Het plaatje in de snelheidsmeter blijft bruin. September: Remmen: gescheiden systeem hoofdremcilinder, niveau meter in remvloeistofreservoir, een waarschuwingslampje en een knop om het lampje te testen. Vering: vaste AMI veerpotten worden op de AKS gemonteerd. Oktober: Koets: Het type plaatje op de achterklep is nu een plastic plaatje geworden.
1977
Februari: Koets: de raampjes aan de zijkant keren terug. Juli: Interieur: vaste 3-punts gordels, piramides aan de binnenkant van de wielkasten.
1978
Maart: de 250 en de AKS worden vervangen door de Acadiane.